Eto napokon smo i to dočekali – izgleda da je najteži dio iza nas. Postepeno se vraćamo u normalu i razmišljamo kako sada sanirati štetu.

Ova kriza nam je pomogla da sagledamo neke nove načine rada i da možda i neplanski moderniziramo naše poslovanje.

Tako je i Davor shvatio da se u stvari više treba početi služiti društvenim mrežama i svojom web stranicom, a manje se oslanjati na svoje prodavače Gorana i Tamaru. Mislim, nije da će sada takav način poslovanja totalno izumrijeti, ali se definitvno treba okrenuti i nekim drugim putevima prodaje.

Zato je Davor odlučio na posljednjem Zoom sastanku otvoriti temu zapošljavanja jedne osobe za digitalni marketing. Izložio je timu svoju viziju budućeg poslovanja : „Ljudi, mislim da nam je ova izolacija pomogla da revidiramo svoj način poslovanja. Do sada smo stalno bili zauzeti svakodnevnim problemima i nismo nikada imali vremena „stati na loptu“ i vidjeti što možemo bolje raditi! Ova kriza nam je pomogla da razmislimo o modernizaciji našeg poslovanja. Zbog toga mislim da se moramo još više fokusirati na prodaju preko interneta, a direktne prodajne sastanke ostaviti samo za velike kupce! Na taj način ćemo smanjiti troškove, a istovremeno imati širi doseg rada! Predlažem da pod hitno krenemo u zapošljavanje jednog specijaliste za digitalni marketing koji će nam pomoći da što prije ostvarimo zadani cilj!“

Marija financijašica ga je odmah podržala u tom prijedlogu: „Izvrsna ideja! Ionako trebamo smanjiti troškove, a kao što znamo putni troškovi i reprezentacija  čine veliki dio njih!“

Goran se osjetio ugroženim i počeo je vikati: „ Lijepo ste iskoristili ovu situaciju! Ionako sam već lud od svega ovoga i toga što sjedim u kući cijeli dan, a sad me se još želite i riješiti! Super, svaka vam čast!“

Davor je ostao šokiran tolikom količinom ljutnje s Goranove strane, pa je pokušao smiriti situaciju“Gorane, nitko ne planira nikoga otpustiti! Jednostavno, trebamo povećati naše poslovanje i smatram da će nam tvoje znanje i iskustvo pomoći da povećamo broj velikih klijenata. Ionako si uvijek govorio da im se ne možeš dovoljno posvetiti – na ovaj način to ćemo ti omogućiti!“

Goran se sav tresao i sa sumnjom slušao ono što mu Davor govori. Iako je Davor zaista iskreno mislio što je rekao, nisam baš sigurna da je Goran zaista povjerovao u to.

Ali, vrijeme će pokazati da Davor drži do svog tima i da će se uvijek truditi da mu ljudi budu ispred profita.

Ono što se u ovako jednom kratkom razgovoru moglo primijetiti je njihova različita REAKCIJA NA STRES.  

Ljudi koji imaju visoku reakciju na stres (kao naš Davor ili Marija) koriste RAZUM I LOGIKU pri odlučivanju. Zbog toga mogu izgledati pomalo hladni i bezosjećajni. Takvi ljudi su jako dobri za rad u stresnim situacijama (kontrolori leta, kirurzi i sl), ali treba napomenuti da jako izražena ova karakteristika i nije baš dobra za menadžere jer ponekad zaborave na ljude u svom timu.

S druge strane, Goran kao osoba koja ima nižu toleranciju na stres sve doživljava kroz OSJEĆAJE, te u svakoj situaciji sudjeluje emotivno i bez zadrške . Normalno da nitko od nas ne bi želio imati takvog pilota ili doktora u hitnoj službi, ali su zato ovi ljudi idealni u zanimanjima povezanim s drugim ljudima (prodaja, edukacije i sl) jer se lako povežu s drugim ljudima.

Normalno, kao i kod svake INSPIRE karakteristike, najbolja je fleksibilnost – imati mogućnost korištenja i osjećajnih i razumskih kanala jer se na taj način možemo prilagoditi svakoj situaciji i svakoj osobi.

Da li ste vi svjesni vaše dominantne karakteristike ili imate tu sreću da budete u 30% ljudi koji mogu fleksibilno reagirati na stres?