Dostavljač Luka ovih dana ima pune ruke posla. Od kada je krenuo web shop svi su se sjetili da im baš trebaju naši proizvodi. Po cijele dane samo trči s jednog kraja grada na drugi, pokušavajući dostaviti što više prodane robe, ali ga u tome ometaju stalni pozivi tajnice Ivane.

Nakon petog poziva taj dan, Luka je nervozno nazvao Davora i požalio mu se: “Davore, daj molim te razgovaraj s Ivanom i reci joj da mi pošalje dnevni raspored dostava ujutro, a onda neka me pusti na miru da to i odradim!” 

Davoru nije bilo jasno o čemu se radi, pa je nazvao Ivanu i upitao je gdje je problem. Ivana se čudila Lukinoj reakciji: “Pa ja mu samo želim pomoći! Lijepo mu ujutro pošaljem plan obilazaka, a onda ga nazovem da vidim da li ga je razumio! Tijekom dana provjerim ponekad da vidim da li se drži plana i jel sve u redu! Ne razumijem, u čemu je problem?”

Da li vi vidite u čemu je problem?

Da li i vi imate nekog u svojoj radnoj okolini koji kada vam pošalje mail nazove da vas pita da li ste primili poruku i da li je razumijete?

Sigurna sam da imate.

Naime, svi mi imamo neke referentne KANALE UVJERAVANJA preko kojih  skupljamo informacije iz okoline, a baziraju se na našim osjetilnim kanalima: vid, sluh i dodir.

Zbog toga  neki vole čuti informaciju (ČUJE), neki vole vidjeti dobre grafičke prikaze (VIDI), a neki najviše vole pročitati (VIDI I ČUJE)  ili čak isprobati “na svojoj koži” (PROBA).

Dobro je kad smo svjesni svojih primarnih kanala uvjeravanja, ali problem može nastati onda kada pretpostavljamo da i drugi ljudi koriste iste kanale kao i mi 

Nekada osobama koje čuju smeta kad od njih druga strana traži da nakon dogovora napišu kratki sažetak razgovora (“Pa sve smo se dogovorili, zar mi ne vjeruje?”), dok s druge strane vizualce i čitače (kao što je naš Luka) može nervirati zvanje i verbalno potvrđivanje već dogovorenog.

I takve stvari bespotrebno mogu dovesti do neslaganja u timu, a bitno je samo malo zastati i otkriti koji su to kanali uvjeravanja kod našeg sugovornika.

 

I zato evoj jedna jednostavna tehnika koja vam može pomoći u komunikaciji s drugima:

Probajte za početak samo slušati koje glagole osoba koristi kada s vama razgovara:

Da li će reći da nešto izgleda dobro, ili da mu nešto dobro zvuči, da li ima dobar osjećaj za nešto ili misli da to ima smisla

Ova tehnika olakšat će vam komunikaciju i osigurati da se bolje razumijete. Probajte! (reče vam kinestetičar 🙂